Aan het begin van het jaar moesten er leerdoelen opgesteld worden, dit vond ik erg lastig omdat ik overal nog niet zoveel vanaf wist. Hier een aantal SMART-leerdoelen (korte termijn) die ik heb opgesteld:
1. Aan het einde van blok 1.4 participeer ik zo in de les dat ik goed oplet, geen mensen afleid en mijn werk goed doe.
2. Aan het einde van blok 1.3 is de vragenlijst over het participeren in de les als voldoende ingevuld door de docenten.
3. Aan het einde van blok 1.4 ben ik niet meer de eindverantwoordelijke persoon bij projecten en laat ik dat werk over aan anderen.
4. Aan het einde van blok 1.4 heb ik 54 punten behaald zodat ik over kan gaan naar het tweede jaar en vanaf dit moment alle punten behaal.
Ook zijn er lange termijn doelen, dit is nog lastiger want nu moet je helemaal in de toekomst gaan kijken. Hier een aantal SMART-leerdoelen (lange termijn) die ik heb opgesteld:
1. Aan het einde van blok 1.4 weet ik welke keuzemogelijkheden er zijn als SGM-professional door middel van stages, meeloopdagen en informatie van leraren.
2. Aan het einde van het vierde jaar heb ik mijn diploma behaald en ben ik afgestudeerd.
3. In het tweede jaar kan ik samenvatten zodat alle belangrijke punten van een tekst naar voren komen.